De laatste weken Amerika! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nikki en Hilko - WaarBenJij.nu De laatste weken Amerika! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nikki en Hilko - WaarBenJij.nu

De laatste weken Amerika!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki en Hilko

04 Mei 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo!

Alweer meer dan 2 weken geleden deed ik na een koude nacht de deur van onze auto open en zag ik tot mijn verbazing dat de zon scheen en de lucht helemaal blauw was. Eindelijk, na 3 dagen in Fresno ‘vast’ gezeten te hebben konden we richting Yosemite, het laatste Nationale park dat we wilden bezoeken!

Het wachten was het zeker waard: Yosemite was prachtig! De natuur in het park is lekker groen en overal zijn grote watervallen en riviertjes. Samen met de omliggende bergen, de sneeuwtoppen en de blauwe lucht was het een mooi plaatje. Zo gemoedelijk en rustig was het overdag, zo spannend werd het ’ s avonds. In Yosemite schijnen namelijk veel beren rond te lopen. Vooral rond deze tijd van het jaar zijn ze na hun winterslaap erg hongerig en dus op zoek naar eten. Voordat je in het park gaat kamperen moet je een verklaring ondertekenen dat je alles met een geur (niet alleen eten, maar ook shampoo, tandpasta, zonnebrandcrème enz.) opbergt in een speciale berenbox die bij elke campingplek staat. Deze boxen kunnen de beren als het goed is niet openmaken. Om ons goed te beschermen heeft Hilko ’ s avonds een goed kampvuur gemaakt en om te beren af te schrikken reed er een ‘bear patrol’ over de camping. Als ik ’ s nachts naar de wc ging nam ik mijn fluitje maar mee, je weet immers nooit!. Hoewel we uiteindelijk natuurlijk geen beer gezien hebben, was het wel een spannend avontuur. Verder hebben we in Yosemite weer prachtig gewandeld en genoten van het lekkere weer en de mooie natuur.

En toen gingen we naar San Francisco. Na de indrukwekkende aankomst over de lange Bay Bridge en een middag wandelen door het park was het ons al snel duidelijk: Wij vinden dit echt een leuke stad. Er is veel leven op straat, het heeft veel groene parken, leuke winkels en het ligt in een mooie omgeving aan de zee. Tijdens de wandeling kwamen we langs mooie wijken met grote gekleurde huizen en Hilko en ik zagen onszelf hier wel voor een tijdje wonen. De volgende dag hebben we San Francisco op de fiets verkend en zijn we richting Golden Gate park en over de Golden Gate Bridge gefietst. Ook hebben we een bezoek gebracht aan Alcatraz, een oude gevangenis op een eiland voor de kust van San Francisco. Door de goede en soms ook grappige audio tour hebben we een goed beeld gekregen van hoe het daar vroeger aan toe ging. Ja, San Francisco is echt een fijne stad!

De afgelopen dagen zijn we langs de kust via Highway nr 1 weer richting LA gereden. De route was erg mooi. De kustlijn ligt hoog boven het water, de zee is mooi blauw en omdat het lente is bloeien overal bloemen. In Montery hebben we nog een ‘whale watching’ tour gedaan. De walvissen zijn op dit moment op hun terugreis van de Mexicaanse golf naar Alaska en zwemmen nu langs de westkust van Amerika. Op een bootje gingen we de zee op, op zoek naar een walvis en na ongeveer drie kwartier zag de kapitein er 1 en later nog meer. Ondanks dat ze niet gingen springen zoals in de Free Willy films (wat ik natuurlijk hoopte) waren ze erg groot en indrukwekkend om te zien!

Inmiddels zijn we weer terug in LA en na gisteren Hollywood verkend te hebben en langs de huizen van de celebrity’s gereden te hebben zijn we klaar om naar huis te gaan. Onze tassen zijn ingepakt en we hebben er zin in. Morgen (voor jullie vandaag) vliegen we terug en landen we op 6 mei om 17.15 weer op Schiphol, spannend!

Nu kan ik echt wel zeggen: tot snel allemaal!

Liefs Nikki

P.S De laatste foto's zullen we op de site plaatsen als we weer thuis zijn.

• 05 Mei 2010 - 07:41

Daphne:

Nik ik zie jou gewoon over anderhalve week! Hoe gek is dat!!! Ik heb er zin in! Goede vlucht terug naar NL!

Kus, Daphne

• 05 Mei 2010 - 20:11

Sven:

Goede vlucht Nik en Hilko!

Neem alsjeblieft ook even wat van dat goede weer mee :)!

Tot snel!

• 06 Mei 2010 - 13:12

Els:

lieve allebei, terwijl ik dit schrijf vliegen jullie naar huis....
    Wat een heerlijke reisverslagen; ik heb ervan genoten!
    Fijne terugreis en welkom thuis!
    Dikke knuf!