Good Bye Vietnam! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nikki en Hilko - WaarBenJij.nu Good Bye Vietnam! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nikki en Hilko - WaarBenJij.nu

Good Bye Vietnam!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki en Hilko

17 Januari 2010 | Thailand, Phuket

Hallo!

Alweer een tijdje niets geschreven dus het is weer tijd voor een korte update van onze belevenissen van de afgelopen 2 weken.

Na super fijne dagen gehad te hebben in Hoi An zijn we met de nachtbus richting Nha Trang gegaan. We kwamen om half 6 ' s morgens aan en werden verrast door een strand vol sportende Vietnamezen. Werkelijk iedereen was iets aan het doen. Badmintonnen, hardlopen, kuilen graven, koprollen, echt van alles. Zelfs de oude opa's en oma's waren sportief bezig door met hun handen te zwaaien of in hun handen te klappen. Heel grappig om te zien. Wij hebben op ons gemak naar de zonsopgang gekeken. In Nha Trang hebben we voornamelijk rustig aan gedaan. Lekker op het strand gelegen en een boottocht naar verschillende eilanden gemaakt. Deze tocht viel wat tegen en was behoorlijk toeristisch (live muziek op de boot, een fruitparty en een floating bar). Eigenlijk zijn we geen een eiland echt op geweest. Maar goed, het was niet duur en een dagje relaxen op een boot is ook niet verkeerd!

Omdat we graag ook wat meer van het binnenland van Vietnam wilden zien, besloten we onze reis voort te zetten naar Dalat. De busreis was weer eens lang (8 uur) en verrot. De bus was oud en de wegen behoorlijk slecht. Daarnaast raakte de motor om de paar uur oververhit waardoor we vaak moesten stoppen zodat ze hem met water af konden blussen. Dalat ligt in de bergen en staat bekend om zijn schone lucht, mooie natuur en vruchtbare grond. Samen met een Amerikaans stel en een gids hebben we een wandeltocht door de omgeving gemaakt. We liepen door de fruit- en koffieplantages, door kleine dorpjes en over bruggen die door de inwoners van de dorpjes gemaakt zijn. De mensen die in deze dorpjes wonen maken eigenlijk geen deel uit van de Vietnamese bevolking. Ze hebben geen paspoort, geen rechten en geen plichten. Best bijzonder om te zien vond ik.

Hierna stond Ho Chi Minh stad (Saigon) op het programma, een grote stad in het zuiden van Vietnam. Over deze stad kan ik kort zijn: het is echt verschrikkelijk daar. Het is een stad met 2,5 miljoen scooters en je ziet en hoort ze overal. Ze wringen zich overal tussen door, zijn alleen maar aan het toeteren en niemand houdt zich aan de regels. Soms moesten we 5 tot 10 minuten wachten tot we de straat over konden steken en daar word je behoorlijk chagrijnig van. Daarnaast is het een lelijke stad, stinkt het overal en wil iedereen je dingen verkopen. Ook al zeg je 'nee', ze blijven door gaan, grijpen je arm of trekken aan je tas. Een stad dus om snel weer weg te gaan!

Het plan was om vanuit hier naar Cambodja te gaan en het Ankor Wat te bezoeken. Hilko en ik voelden ons alleen alletwee behoorlijk moe van de vele busreizen van de afgelopen weken. De afstanden vallen behoorlijk tegen. De bussen zijn oud en de wegen erg slecht. Over een afstand van 150 km doe je hier zo 8 uur. In Cambodja zouden we de komende 1,5 week ook weer 30 uur in de bus moeten zitten en eigenlijk hadden we hier beide gewoon geen zin meer in. Het is zonde van de tijd en we hadden meer zin in rust, een schone omgeving en een beetje chillen. Dus... hebben we eergisteren een vlucht geboekt en zijn we gisteren aangekomen op Phuket (Thailand)! Vandaag een dagje aan het strand gelegen en morgen gaan we met de boot naar Ko Phi Phi om daar een paar dagen lekker op het strand te liggen en te snorkelen.

Wat is reizen toch zwaar....

Tot de volgende keer!

P.S er staan weer nieuwe foto's op de site:

• 17 Januari 2010 - 15:06

Lisette:

Smeer jullie goed in en rust lekker uit op het strand van Thailand. Blijf jullie volgen!Groetjes Lisette

• 17 Januari 2010 - 15:08

Femke:

Wat beleven jullie een boel! Leuk om te lezen!
    En mooie foto's gemaakt!
    Geniet ervan!! Hier begint de sneeuw een beetje weg te dooien... om je een kleine indruk te geven ;)

• 17 Januari 2010 - 15:32

Daphne:

Pfff die bustochten klinken inderdaad als dikke avonturen! Oververhitte motoren, herrie, chaos... Klinkt als een heerlijk plan om even lekker tot rust te komen in Thailand!! Geniet er lekker van!!!

Kus, Daphne

• 17 Januari 2010 - 17:14

Marije:

Afgelopen weken duurde een busritje van 2 kilometer in Nederland soms ook een half uur, dus dan valt 150 kilometer in 8 uur nog mee ;-) Maar bij ons is het probleem inmiddels samen met de sneeuw verdwenen en ik denk dat de kans dat het OV bij jullie nog vlot gaat rijden redelijk nihil is... Gelukkig hebben jullie zo te lezen hebben naast de binnenkant van de bus ook veel mooie dingen buiten gezien. Hopelijk bevalt Thailand net zo goed!

• 17 Januari 2010 - 18:10

Myke:

Nou reizen is zeker zwaar vermoeiend, daar kan ik inkomen. Maar je krijg t er zo te horen ook héél veel ervaringen en moois voor terug. Have fun in Thailand!!
    xx

• 17 Januari 2010 - 19:10

Lenneke:

Terecht dat jullie even lekker gaan luieren en uitrusten, geniet ervan! Het klinkt allemaal fantastisch! xx

• 17 Januari 2010 - 20:45

Sven:

Wat een straf... ik zit hier vol met medelijden jullie verhaal te lezen... :)

Ga toch weg joh, wat een heerlijk leventje! Hier heeft inmiddels iedereen een sneeuwschep voor zijn auto moeten monteren om uberhaupt ergens te komen... :P

Geniet ervan, volgens mij moet Phuket e.o. prachtig zijn...

Benieuwd naar het volgende verhaal!

• 18 Januari 2010 - 10:06

Els:

Het leuke van reizen is toch ook dat je af en toe even pas op de plaats maakt..
    Het geeft niks om eens lekker te genieten van je rust, je zult daarna zeker weer veel gaan zien!
    En wij blijven meegenieten:)

• 18 Januari 2010 - 10:53

Mieke:

Geniet maar lekker van jullie welverdiende rust! Wat hebben jullie al een boel meegemaakt, leuk om van hieruit een beetje mee te kunnen genieten.

Liefs Mieke

• 19 Januari 2010 - 10:06

Iuke:

Als jullie nog puf hebben kan ik de Phang Nga baai zeker aanbevelen:)
    x

• 20 Januari 2010 - 21:52

Arjan:

Hoi globetrotters
    Vorige week heb ik van Elwin jullie site gekregen. Jullie hebben al veel gezien. Veel plezier en we blijven jullie volgen op je wereldreis.

Groeten uit Hendrik Ido Ambacht (is ook trouwens ook een bezoekje waard hoor, mocht je tijd over hebben...)

• 26 Januari 2010 - 08:17

Marion:

Wat leuk om af en toe jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken.
    Rust lekker even uit en geniet van de warmte! Het is hier min 11 nu. Groetjes, Marion

• 26 Januari 2010 - 16:49

Doreen:

Wat een plaatjes laten jullie ons zien zeg..prachtig echt!! Vooral doorgaan met het genieten daar zou ik zeggen...